De mensen in Afrika

Even al het onzinnige aan de kant schuiven, en de real stuff naar voren halen. Praat hier oven de serieuze dingen, politiek, nieuws, etc.

De mensen in Afrika

Berichtdoor Neoz op do 22 jan 2009, 15:54

Ik las net het topic over "Wat zou jij doen met 50 miljoen?" en dat bracht me op dit topic. Op TV zie je heel vaak mensen die praten over "Steun de mensen in Afrika, doneer nu!". Ze vinden het allemaal maar zielig enzo. En daar moeten wij dus mee helpen, scholen bouwen, etc etc. Ik vind dat dus gewoon bullshit, want ze maken het er zelf naar daar.

Ten eerste blijven ze maar vechten in sommige continenten. Waarvoor ze strijden weet ik niet maar ze knallen gewoon hun eigen volk af. Daar is gewoon geen vrede in te brengen. Als de mensen die Afrika steunen komen worden die zelfs nog afgeknalt en/of gevangen genomen. Ze moeten maar blij zijn dat we steeds met meer mensen en meer geld daar naartoe komen.

Ten tweede plantten ze zich VEEL TE VEEL voort. Sommige gezinnen hebben 14 kinderen. Daar is gewoon niet over nagedacht, want die mensen zijn al zo arm. Als je zoveel kinderen hebt heb je juist meer kosten, vanwege voedsel en drinken. Het geld wat word gegeven moet eens worden besteed aan hoe mensen veilig sex kunnen hebben, maar dat schijnt ook weer geen nut te hebben omdat ze daar te dom voor zijn.

En als laatste is er corruptie. Als wij nou eens gaan helpen daar, en we doneren geld aan een burgemeester om een school te laten bouwen, verdwijnt zeker 2/3de in de zak van de burgemeester. Wat heb je er dan aan dat je gaat doneren?

Wij Nederlanders, en de rest van de mensen op de wereld geven Afrika geld en steun in opvoeding. Ook proberen we de gedachte van mensen te veranderen en vrede te brengen. Er gaan wel miljarden per jaar naar Afrika. Wat krijgen we er voor terug? Oorlog, rassenhaat en alleen nog maar meer kleine kinderen. De Afrikanen zijn net bacteries, ze delen zich gewoon elk uur.

Hier zijn jullie wel even zoet mee. :P
Neoz
Beheerder

Geslacht: Man

Re: De mensen in Afrika

Berichtdoor Frodo op do 22 jan 2009, 15:57

Geweldig verhaal, klopt ook perfect,
Het meeste geld wat je ook doneert komt niet aan sterker nog,
Die organisaties houden zelf ook een deel, want ze moeten er elke keer weer heen etc.
Waar zouden ze dat van betalen? niet van hun eigen geld, want dan lijden ze zwaar verlies,
Afbeelding
Frodo
Forum Moderator

Berichtdoor Julia op do 22 jan 2009, 18:07

Ten tweede plantten ze zich VEEL TE VEEL voort. Sommige gezinnen hebben 14 kinderen. Daar is gewoon niet over nagedacht, want die mensen zijn al zo arm. Als je zoveel kinderen hebt heb je juist meer kosten, vanwege voedsel en drinken. Het geld wat word gegeven moet eens worden besteed aan hoe mensen veilig sex kunnen hebben, maar dat schijnt ook weer geen nut te hebben omdat ze daar te dom voor zijn.

met dit stukje ben ik het niet hé-lé-maal eens.
met mijn school hebben we een project gehad, over afrika.
ze planten zich veel te veel voor omdat ze geen idee hebben over het feit dat anticonceptie bestaat. en ze zijn daar echt niet te dom voor. wij zijn ook bij een school wezen kijken op vakantie.
nou die kids zijn echt niet dom. dat is echt bullshit.
en ze planten zich natuurlijk ook zo veel voor omdat die kinderen dan voor die ouders kunnen werken, = meer money.
echt, alles heeft een reden.
LANG LEVE ALLES!
Julia
Gevorderd Lid

Geslacht: Vrouw

Berichtdoor Neoz op vr 23 jan 2009, 10:18

Julia schreef:

met dit stukje ben ik het niet hé-lé-maal eens.
met mijn school hebben we een project gehad, over afrika.
ze planten zich veel te veel voor omdat ze geen idee hebben over het feit dat anticonceptie bestaat. en ze zijn daar echt niet te dom voor. wij zijn ook bij een school wezen kijken op vakantie.
nou die kids zijn echt niet dom. dat is echt bullshit.
en ze planten zich natuurlijk ook zo veel voor omdat die kinderen dan voor die ouders kunnen werken, = meer money.
echt, alles heeft een reden.
Dat klopt. Ze willen kinderen zodat ze geld krijgen. Maar dat krijgen ze niet want ze hebben GEEN werk! Meer kinderen is meer winst, maar ook VEEL meer kosten. En ze zijn wel dom. Zo hebben ze daar eens een voorlichting gedaan over een condoom. Ze doen het voor op een bezemsteel enzo, en zeggen dat ze dat bij hun ... moeten doen (Kindvriendelijk hé? :D). Wat doen die mensen, op de avond dat ze gaan voortplanten(Om maar even netjes te zeggen :P) pakken ze de condoom, schuiven ze het over de bezemsteel en zetten ze die voor hun hutje neer. En die kids zijn misschien wel slim, dat komt door die scholen. Maar die ouders heb ik het over, want die planten zich (te veel) voort.
Neoz
Beheerder

Berichtdoor Breaky op vr 23 jan 2009, 16:49

Ik ben het allemaal met jullie eens. En nog een; Unicef sponsort een voetbalclub :lol: :lol:
Afbeelding
MSN Status: Afbeelding
Breaky
Hoofd Moderator

Keer terug naar Serieuze Praat