[REVIEW] Halo 3 (Xbox 360)

Hier kun je alles over games vinden! De Xbox 360 of toch maar een playstation 3? Welk spel is op dit moment hét spel wat je moet kopen? Zit je vast in een game, vraag hier hulp! Alles over games!

[REVIEW] Halo 3 (Xbox 360)

Berichtdoor Neoz op wo 16 jul 2008, 19:58

Afbeelding
Op 26 september wordt gevochten. Dit was in 1345 al zo, toen Willem IV van Holland naar Stavoren vertrok om het op te nemen tegen de Friezen, en is anno 2007 niet anders. Het verschil is dat we ditmaal niet met een loodzwaar harnas, maar met een controller in de hand de strijd aangaan. Er is namelijk een gevecht dat beëindigd moet worden.

Sinds 2002 wordt de Xbox-gemeenschap bezig gehouden door één magistraal grote titel uit de stal van Bungie: Halo. Na Halo volgde in 2004 Halo 2, een game die nog steeds tot één van de meest gespeelde online games van het Xbox-netwerk behoort. En nu is er Halo 3. De game die de singleplayer van Halo moet combineren met de multiplayer van Halo 2. Op basis van de eerder gehouden multiplayer beta concludeerden we al dat het met de multiplayer wel snor zit. Daarom sloten we ons een dag op met de singleplayer campagne van Halo 3 en reden, vlogen en schoten we ons een ongeluk.

Afbeelding Afbeelding

En oh, wat was het fijn. Halo 3 is ook in singleplayer weer een zalige game geworden. Vanaf het moment dat je Master Chief onder controle hebt genomen voelt alles direct weer vertrouwd aan en schiet je er in een mum van tijd weer als een gek op los. Anders dan in Halo 2 gebeurt dit nu weer op interessante locaties. De mix tussen binnen- en buitenlevels is zwaar in het voordeel van de buitenlocaties, en dat is maar goed ook. De buitenlevels variëren tevens meer van elkaar. De ene keer rijd je door een verlaten, zanderige vallei en de volgende maal moet je op een rotspunt het opnemen tegen een gigantisch metalen beest. Uiteraard is ook de junglelocatie niet vergeten en mag je oude tijden herleven door met je Warthog door de bossen te scheuren.

Afbeelding

Dit alles loopt naadloos in elkaar over, met enkel een laadscherm voordat je aan een level begint. Eenmaal in een level kun je maar blijven spelen, mede dankzij de vele checkpoints die aanwezig zijn en je geen moment uit het spel halen. Ga je dood, dan start je wellicht honderd meter terug. Dit kan gezien worden als een nadeel, maar past juist perfect in de Halo-gameplay, die veel meer gericht is op toffe, snelle actie dan op een rustige en gedegen spanningsopbouw.

En die spanning is er sowieso wel. Halo 3 is van begin tot eind op het puntje van je stoel zitten, met enkel aandacht voor hetgeen op je beeldscherm voorbij trekt. Zo kun je prima twee uur achter doorspelen, zonder ook maar een seconde pauze te nemen –iets dat ik zelf bij weinig games weet te presteren.

Afbeelding Afbeelding

De reden waarom dit derde deel ook in de singleplayer weer interessant is heeft alles te maken met het verhaal. Waar je in Halo 2 met een leeg gevoel achtergelaten werd, haast onvermijdelijk bij tweede delen in een trilogie, werk je in Halo 3 echt ergens naartoe. Daarbij wordt het verhaal op magistrale wijze verteld, met prachtige tussenfilmpjes die de plottwisten op een natuurlijke manier in het verhaal brengen. Een groot compliment gaat wederom uit naar de soundtrack van de game, die op precies de juiste momenten ingezet wordt en in zoveel verschillende vormen aanwezig is dat er voor elke situatie wel een toepasselijke toon is. Kippenvel op je armen en dat grote, epische gevoel als je met je voertuig of wapen in de hand ten strijde trekt. Mede dankzij de graphics die de Xbox 360 zonder hapering laten zweten en je nog meer in de ervaring sleuren.

Bron: Gamer.nl
Avatar gebruiker
Neoz
Beheerder
 
Berichten: 1393
Geregistreerd: vr 28 dec 2007, 10:52
Woonplaats: Terborg
Geslacht: Man

Keer terug naar Games

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron